pain

I onsdags så skulle jag ut på min första skotertur för vintern.
Något som jag har längtat till, för skoter är det bästa jag vet.
Började somsagt bra, eller.. förresten det gjorde det inte alls.
Kommer ut på isen och vad händer, jo skotern börja vobbla så jag & patric flyger åt varsinna håll.
Jag slår armbågen rätt ner i isen & får världens blåmärke & skotern över mig, men det gick bra.:)
Så vi fortsätter och möter pappa på vägen bort mot rödön.. Åker till ett ställe & grillar lite & leker runt :)
Fick verkligen den kicken jag ville ha när jag kör skoter.
Adrenalinet är det bästa, man blir helt skakis & vet inte vad man håller på med.
Sen for vi vidare bort mot krokomhållet, jag & patric byter plats så jag får köra och han sitter bakom mig.
Ångrar verkligen att vi bytte plats.. för det va då helvetet började.
Kör en bit på leden då vi möter ett 4 skotrar som kör som idioter.. Och jag vet absolut inte hur jag ska göra, hinner inte tänka. Så det va antingen att frontalkrocka med skotrarna eller köra rätt in i skogen, så det slutade med att skotern flyger åt helvete in mot två träd.. där blir allt svart & jag minns inte vad som hände förän jag skriker rätt ut av smärta & panik utav att jag inte kan andas & att magen gör så förjävla ont.
Då har jag flygit rätt in i ett träd med magen och fick en pinne rätt in i sidan, rätt igenom alla kläder.
Fyfan för paniken, fick inte av mig hjälmen heller för knäppningen hade låst sig så fick slita av den. 
Andingen på mig va helt cp, lät seriöst som jag skulle föda eller nått, hah.
Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv.

Farmor fick skjutsa in mig till akuten, väl där möter charlie upp mig.
Vilket jag uppskattar så himla mycket, kunde inte bli bättre.
Fick hjälp direkt, har aldrig fått komma in så fort på akuten förut.
Väl där inne så fick jag nackkrage & hela fadderullan.
Det kändes & det klämdes fan överallt på mig, som gjorde att jag bara fick ännu mer panik.
Fick göra skiktröntgen & vanlig röntgen.
Morfin så det stog härliga till, fyfan.. Va inte alls skönt!
Är nu inne på 3e dagen med morfin i kroppen, börjar bli ganska lesamt.
Fick sova över på OBS då, skadade inte förutom att dom vägrade ge mig smärtstillande när jag skulle sova.
fick inte en blund på hela natten förän dom kmr & väcker mig aptidigt på morgonen & frågar om jag vill ha ngt mot smärtan! baaah, idioter!


Och just nu vill jag bara bort från denna stad, bort från all jävla skitsnack som är det bästa folk vet tydligen.
förstår mig inte på sånt..
jaja, så jag åker till åre på söndag & blir där några dagar bara för att få rensa tankarna lite & åka ifrån allt.
Har blivit allt för mkt strul på en & samma gång.. vilket jag inte pallar!
Så.. jag drar!









Det trädet jag for in i med magen. :(













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0